Termékleírások

Termékleírások már 1500 Ft-tól a Szövegműhelyben…

Tudj meg többet a termékleírásokról:

Sok információ kis helyen is elfér

A termékleírások rövid, tömör információkat tartalmazó szövegek, amik 1000 karakternél csak kivételes esetekben hosszabbak. Mivel egy termékről akár több oldalon keresztül is lehet írni, ezért a legfontosabb információkat tömören kell megfogalmazni.

Bár apróságnak tűnhet, de csak azokat a kötőszavakat érdemes használni, amik feltétlenül szükségesek, és a töltelékszavak tekintetében is erőteljesen szűrni kell, hiszen minden egyes szó, ami felesleges (=nem közvetít értéket a termékről), a fontos információk elől veszi el a helyet.

A kulcsszavak is fókuszba kerülnek

A termékleírások megfogalmazásakor fontos, hogy a szövegbe belekerüljenek a legfontosabb kulcsszavak, hiszen ezek is segítenek a weboldal keresőoptimalizálásában.

Viszont, mivel kb. 7-10 közepes hosszúságú mondatról van szó, kevés lehetőség van arra, hogy egy kifejezést kétszer-háromszor is szerepeltessünk anélkül, hogy ez ne lenne zavaró az olvasók számára.

Ennek elkerülése érdekében érdemes használni a szinonimákat, illetve a rokon értelmű szavakat, amik a keresőoptimalizálás szempontjából ugyanolyan értékesek.

A tartalom életet lehel a képekbe

A termékleírások a termékekről készült fotó vagy illusztráció alá kerülnek a weboldalon. Tény, hogy a képek nélkülözhetetlen elemei a kínálat bemutatásának, viszont a szöveges tartalom nélkül nem sokat érnek.

Egy fotóról a látogatók legfeljebb csak a termék kinézetéről szereznek információt. Ha viszont alatta ott van a termékleírás, akkor sokkal több mindent megtudhatnak róla.

Kedvet csinálnak a vásárláshoz

A termékleírások az előnyös tulajdonságokra fókuszálva mutatják be a termékeket. Választ adnak arra, hogy miért érdemes megvásárolni őket, miben jobbak, mint más forgalmazó által kínált modellek.

A termékek “fényezésével” a leírások megerősítik a látogatókat abban, hogy a lehető legjobb döntést hozzák, ha a vásárlás mellett döntenek. Az viszont nem túl szerencsés, ha a termékleírások reklámszövegekké válnak, azok ugyanis könnyen elriaszthatják őket.

Az ideális hosszúságú és információtartamú írások segítenek a vásárlóknak abban, hogy megtalálják azokat a termékeket, melyek minden szempontból kielégítik az igényeiket.

Miben rejlik a termékleírások sikerének titka?

A szövegíró akár 30 termékjellemzőt is bele tud sűríteni a leírásba.

A termékleírások esetében tárgyilagosságra kell törekedni, hiszen a látogatók nem szeretnének “vedd meg!” típusú marketingszövegek olvasni a termékoldalon. A szövegírónak rábeszélés nélkül kell vonzóvá tenni a termékeket, mégpedig úgy, hogy kidomborítja az előnyös tulajdonságokat.

A termékekről a lehető legtöbb információt át kell adni, hiszen az olvasók minél jobban megismerik a kínálatot, annál nagyobb valószínűséggel döntenek a vásárlás mellett. A leírásokban érdemes a számadatokat is feltüntetni (pl. méret, teherbírás, hány évek kortól ajánlott stb.), azok ugyanis sokkal hitelesebbé teszik a szövegeket.

Nem szabad, hogy a termékleírás csak egy adathalmaz legyen. A szövegeknek olvasmányosaknak kell lenniük, mindamellett, hogy arra is választ kell adniuk, hogy a termékek milyen előnyöket nyújtanak a vásárlók számára, illetve milyen problémára kínálnak megoldást.