Tartalomtervezés

Tartalomtervezés

A tartalomtervezés nélkül nem vezet eredményre a keresőoptimalizált szövegírás. Az oldalon érdemes frissíteni a kulcsszavakra optimalizált szövegeket, mert a Google negatívan értékeli, ha inaktív a honlap.

Ami egyúttal azt is jelenti, hogy hátrébb fogja sorolni a találati listában, és kevesebb esélyünk lesz a látogatószerzésre.

A tartalomterv felgyorsítja a munkát

A tartalomtervezés segítségével fél vagy akár egy egész évre előre is megtervezhetjük, hogy a weboldalunkon milyen blogbejegyzések fognak megjelenni. A releváns témák kitalálása, amik folyamatosan fenntartják a látogatók érdeklődését, nem mindig könnyű feladat. Van, amikor egyszerre több ötlet is az eszünkbe jut, máskor meg hiába is agyalunk órák hosszat, nem jön az ihlet.

Viszont, ha a „Blog”, illetve a „Hírek” menüpont alatt megjelenő szövegek témáját előre kitaláljuk, és egy jól beütemezett tartalomtervben összegyűjtjük, akkor a későbbiek során mentesülünk a brainstorming terhe alól. Ha már csak a bejegyzések megírásával kell foglalkoznunk, akkor rengeteg időt meg tudunk spórolni.

Miről lehet annyit írni?

Nem számít, hogy mivel foglalkozunk, mindig lehet találni olyan témákat, amik elég érdekesek a látogatóink számára.

Visszamehetünk például a múltba, hogy az általunk kínált termékek, szolgáltatások elődjeit vegyük nagyító alá. Írhatunk a korábbi fejlesztéseinkről, az évek során szerzett tapasztalatainkról.

Megvizsgálhatjuk a piacot, és kiélezhetjük az írásainkat arra, hogy miért vagyunk jobbak a konkurenseinknél. A jövőbe tekintve pedig sorra vehetjük azokat a trendeket, melyeknek a hatásai már most is érezhetők.

Termékek esetén a látogatók hálásan fogadják, ha a honlapon olyan írásokat is találnak, amik segítenek nekik a választásban. Írhatunk a jellemzőkről kiemelve a sajátosságokat, adott esetben pedig egy rövid használati útmutatót is megfogalmazhatunk.

Szolgáltatások esetén szintén megemlíthetjük az ismertetőjegyeket, és részletezhetjük az ajánlatainkat. Írhatunk arról, hogy mit és milyen feltételek mellett tudunk nyújtani az ügyfeleink számára, és hogyan tudjuk segíteni az életvitelüket, munkájukat.

A blogcím és a megjelenés dátuma mutatja az irányt

Ha a tartalomtervezéskor sikerül összegyűjteni a témákat, akkor nagy lépést teszünk előre annak érdekében, hogy megkönnyítsük a további munkánkat. Érdemes megadni egy-egy blogcímet is, és az sem árt, ha nagyjából belőjük a bejegyzések megjelenésének dátumát. Ezekre egyfajta iránymutatóként tekinthetünk, hiszen mindig tudni fogjuk, hogy milyen szöveget kell elkészítenünk, és mennyi időnk van az írásra.

Bár nincs kőbe vésve, hogy a tartalomtervezés során milyen időközökkel kell beütemezni a bejegyzéseket, de mindenképp törekedni kell a rendszerességre. Heti 1-2 írással fenntarthatjuk az érdeklődést, és a Google kompatibilitásunkat is megőrizhetjük. Az átláthatóság, illetve tervezhetőség érdekében érdemes egy táblázatban is feltüntetni, hogy melyik írás milyen dátummal fog megjelenni.

A folyamatosan frissülő tartalom látogatókat vonz

Ha jobb helyezést szeretnénk elérni a Google találati listájában, akkor nagyon fontos, hogy a weboldalunkon egy erre kijelölt menüpont alatt hetente frissítsük a blogbejegyzéseinket. A keresőmotor érzékeli, ha egy honlap aktív, és azt rendszerint előrébb sorolja, mint azt, ahol mindig fix tartalom fogadja az oda érkezőket.

Ha a tartalomtervezéskor olyan témákat gyűjtünk össze, amikkel hasznos, érdekes információkkal szolgálunk a látogatóinknak, akkor felkelthetjük az érdeklődést, bizalmat építhetünk ki, emellett pedig a vásárlást, szolgáltatás-igénybevételt is ösztönözhetjük.

Ehhez azonban nélkülözhetetlen, hogy az általunk készített szövegek ne kizárólag a Google-nak szóljanak. Az ügyfeleink, vásárlóink igényeinek feltérképezése után olyan bejegyzéseket kell írnunk, melyekkel tudatjuk velük, hogy ismerjük, átérezzük a helyzetüket, és tudjuk a megoldást a problémájukra.

Ha szeretnél többet tudni a tartalomtervezésről, akkor kattints a blogra.