Szövegírás

Szövegírás

A keresőoptimalizált tartalomgyártás a kulcsszókutatást követően kezdődhet el. A szövegírás során fontos, hogy megtartsuk az egyensúlyt a szövegek élvezhetősége és optimalizáltsága között.

Különben vagy olvasmányos szövegek születnek, melyek nem generálnak forgalmat, vagy pedig olyan írások kerülnek a weboldalra, amik ugyan bevonzzák a látogatókat, de a nehéz értelmezhetőség miatt gyorsan el is riasztják őket.

A keresőoptimalizált szövegírásban rejlő érték

A keresőoptimalizálás a marketing egyik legfontosabb eszközévé vált. Egyrészt „Google kompatibilissé” tehetjük a weboldalunkat, másrészt pedig hatékonyabban kommunikálhatunk az ügyfeleink, vásárlóink felé. Végső soron tehát növelhetjük a honlapunk látogatottságát, ösztönözhetjük a termékeink, szolgáltatásaink értékesítését, népszerűsíthetjük a vállalkozásunkat, építhetjük a „brand”-ünket, és megsokszorozhatjuk a bevételeinket.

Google kompatibilitás

A kulcsszavakra optimalizált szövegírás végtermékei azok az írások, amik a megfelelő mennyiségben és minőségben tartalmazzák a releváns kifejezéseket. A tartalom ez által elősegíti, hogy a weboldalunk előrébb kerüljön a Google keresési listájában.

Kommunikáció

A kulcsszavak használata abban is nagy segítséget nyújt, hogy sokkal világosabban, érthetőbben tudtára adjuk az ügyfeleinknek, vásárlóinknak, hogy mit és hogyan tudunk kínálni számukra. Ezzel szintén megkönnyíthetjük a kereslet és a kínálat találkozását.

Látogatottság

A weboldal látogatottságának növekedése egyenesen következik a Google kompatibilitásból. A keresőoptimalizált szövegírásnak köszönhetően a honlapunk előrébb kerül a Google találati listájában, és az internethasználók sokkal gyorsabban, egyszerűbben találnak ránk.

Brandépítés

Ha a weboldalunk jó helyezést ér el a találatok között, akkor nap, mint nap rengeteg ember szeme elé kerül a nevünk, tevékenységünk. Ha azonnal nem is kattintanak rá a honlapunkra – vagy, ha ugyan rákattintanak, de nem vásárolnak -, akkor később, amikor szükségük lesz az általunk kínált termékekre, szolgáltatásokra, eszükbe fogunk jutni.

Értékesítés

Ha az emberek rátalálnak arra, amit keresnek – és az árat is kedvezőnek találják -, akkor nem fognak több időt és energiát fektetni a keresgélésbe. A találati lista élmezőnyébe kerülve nagyobb esélyünk lesz arra, hogy az ügyfelek a saját bevételeinket növeljék a konkurenseinké helyett.

A kulcsszósűrűségről – avagy mennyi az annyi?

A keresőoptimalizált szövegírás során a kulcsszósűrűség tekintetében rá kell érezni a határokra. Ha a szövegeket teletűzdeljük kulcsszavakkal, akkor a látogatók számára zavarossá válhat az olvasás. A felhasználók átlagosan másodperceken belül eldöntik, érdemes-e az oldalon maradniuk, vagy sem. A nehezen értelmezhető szövegekkel megkönnyítjük a dolgukat, hiszen egyértelműen a továbbkattintás felé billentjük a mérleget.

Az ideális kulcsszósűrűség nincs kőbe vésve, minden szövegíró más-más arányban használja a releváns kifejezéseket. Általánosságban az 1,5-3%-os arány a jellemző, attól függően, hogy milyen kulcsszavakat használunk. A rövidebb, egy tagú, általános kifejezéseket könnyebb elrejteni a szövegekben, míg a hosszabb, több tagból álló, specifikus szavak azonnal kitűnnek a szövegkörnyezetből.

A kulcsszavak elhelyezése, szinonimák használata

A keresőoptimalizált szövegírás alkalmával nem csak a kulcsszavak mennyiségére kell odafigyelni. Az is nagyon fontos, hogy ne egy helyre koncentráljuk őket, hanem a szövegek elején, közepén és végén is megjelenjenek. A főcímbe és az alcímekbe is bele kell fogalmazni őket, ha ezzel nem rontunk az írások élvezeti értékén.

Ha a releváns kifejezéseket csak a bekezdésekben tudjuk használni, már azzal is közelebb kerülünk ahhoz, hogy a weboldalunk tartalma keresőbaráttá váljon. A kulcsszavakat érdemes szinonimákkal is helyettesíteni, a Google ugyanis fel tudja mérni, hogy egy-egy kifejezésnek milyen rokon értelmű változatai léteznek. Mivel a szinonimák ugyanolyan értékesek, ezért kár lenne mellőzni őket a szövegekben.

Ha még többet szeretnél megtudni a keresőoptimalizált szövegírásról, akkor kattints a blogra.