SEO cikkek

SEO cikkírás már 2250 Ft-tól a Szövegműhelyben…

Tudj meg többet a SEO cikkekről:

Fontos az egységes terjedelem

A SEO cikkek hossza általában 1500-2000 karakter között mozog, de kivételes esetek is előfordulhatnak, amikor valamilyen oknál fogva a megrendelő ennél nagyobb terjedelmű cikkeket kér.

A szövegek hosszának megállapításakor érdemes figyelembe venni a honlapon már megjelent írások terjedelmét. Induló weboldal esetében pedig a konkurens oldalakon megjelenő szövegek hossza lehet az iránymutató.

Mindig kulcsszavakra készülnek

A SEO cikkek a kulcsszóterv alapján készülnek, ami azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából a legfontosabb kifejezések kerülnek a szövegekbe. Általában egy vagy két szó köré érdemes felépíteni az írásokat, amikben a ragozott alakok és a szinonimák is megjelennek.

A kulcsszóterv elkészítése általában a SEO cikkírás alapja, de az is járható út, ha az ügyfél mondja meg, hogy milyen kifejezések szerepeljenek az írásokban. Minden esetben arra kell törekedni, hogy a szövegek kellőképpen optimalizáltak legyenek.

Ahol a leginkább betöltik a szerepüket

Többnyire a weboldal blog vagy hírek menüpontjába kerülnek, hiszen ott tudják a leginkább beölteni a szerepüket. Adott esetben kategória leírásként, és termékleírásként is funkcionálhatnak.

Linképítés esetén a cikkek egy másik oldalra kerülnek, és egy linken keresztül vezetik át az olvasókat a honlapra. Ezeket az írásokat PR cikkeknek hívjuk, melyek szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy a Google algoritmusai relevánsnak minősítsék a weboldalt.

A linképítéshez szükség lehet egy linkes 1000 karakter hosszú, illetve két linkes 2000 karakter hosszú SEO szövegekre, amiket Prémium cikkeknek hívunk.

Növelik a weboldal látogatottságát

A SEO cikkek hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldal előrébb kerüljön a Google találati rangsorában, és ez által a vállalkozó több látogatóra tegyen szert. Minél nagyobb egy honlap látogatottsága, annál esélyesebb, hogy a felhasználók a vásárlás, illetve a szolgáltatás-igénybevétel mellett döntenek. Ha megnő a vásárlókedv, akkor az egyértelműen plusz bevételt jelent a vállalkozónak.

A Lyamar webáruház példáján keresztül jól látható, hogy a keresőoptimalizálás segítségével milyen eredményeket lehet elérni.

Mi kell ahhoz, hogy a SEO cikkek “működjenek”?

A SEO cikkek eredményessége 99,9%-ban a szövegíró munkájától függ.

A SEO cikkírás egy komplex feladat, hiszen több dologra is oda kell figyelni annak érdekében, hogy a szövegek minden szempontból jók legyenek. Először is a megfelelő kulcsszavakat a megfelelő mennyiségben kell alkalmazni, különben a cikkek optimalizáltsága nem lesz ideális.

Emellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy nem a keresőmotorok fogják olvasni a cikkeket, hanem a weboldal látogatói. Ha tetszik nekik az írások stílusa, információtartalma, akkor pozitív benyomásuk lesz a cégről is. Ha viszont nem, nos, akkor a szövegek inkább ártanak, mint használnak, és jobb, ha meg sem írjuk őket.

A SEO cikkeknek tehát hiába a keresőoptimalizálás az elsődleges funkciójuk, azok egyfajta marketingszövegként is működnek. Éppen ezért a marketingszövegírás során alkalmazott sémát is érdemes belevinni a tartalomba a kívánt hatás érdekében.