Marketing szövegek

Marketing szövegírás már 4500-tól a Szövegműhelyben…

Tudj meg többet a marketing szövegekről:

Elsősorban nem a hosszúság számít

A marketing szövegek hossza nagyon változatos képet mutat. A terjedelmük általában 3000-10.000 karakter között van, attól függően, hogy főoldalra, landing page-re vagy a weboldal blog megnüpontjába szánjuk-e őket.

Nem is annyira a karakterszámon van a hangsúly, inkább az számít, hogy minden minden lényeges információ benne van-e az írásokban. Általában egy marketingcélú blogbejegyzés esetében 500 szóban mindent el lehet mondani, amit el kell.

A kulcsszavak csak másodrangúak

A marketing szövegek alapvetően nem kulcsszavakra készülnek. Ennek ellenére fontos, hogy benne legyenek a termékhez vagy szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódó kifejezések, de ez esetben azok használata sokkal természetesebben jön, mint a SEO cikkíráskor.

Mivel a marketingcélú írások elsődleges célja nem a keresőoptimalizálás, ezért a tartalom sokszor felülírja a kulcsszóhasználatot. Ha utólag észrevesszük, hogy túl kevés a releváns kifejezés, akkor persze nem árt korrigálni, de csak akkor, ha ez által nem torzul a mondanivaló.

Ahol a legnagyobb szükség van rájuk

Általában a főoldalra, egy landing page-re vagy a honlap blog menüpontjába kerülnek, de igazából bárhol máshol is megjelenhetnek, ahol szükség van a termékek vagy szolgáltatások reklámozására.

Bárhol is jelentetjük meg őket, fontos, hogy az olvasókat cselekvésre ösztönözzük (CTA – Call to Action), és lehetőséget kínáljunk számukra a kapcsolatfelvételre, illetve a vásárlás, rendelés lebonyolítására. Éppen ezért a marketing szövegeket érdemes linkkel is ellátnunk, amin keresztül átvezetjük őket a “céloldalra” (landing page).

Közvetlenül növelik a vásárlókedvet

A marketing szövegek elsődleges és közvetlen célja a vásárlásösztönzés. Éppen emiatt sokkal nagyobb hangsúly van a tartalmi elemeken, mint a SEO cikkek esetében, ahol a mondanivalónk a kulcsszavak alá van rendelve. Ez a marketingcélú írások esetében pont fordítva van.

Ha a marketing szövegek elérik a céljukat, akkor az olvasók előbb vagy utóbb vásárlókká válnak. Az írások lehetővé teszik, hogy a vállalkozó elindulhasson a sikerekben gazdag úton, ami végül meghozza számára a hőn áhított népszerűséget.

A marketingcélú írások abban az esetben is jó szolgálatot tesznek, ha a vállalkozás már egy ideje a piacon van, de stagnál az oldal látogatottsága, vagy pedig időközben egy új termék, szolgáltatás kerül bevezetésre. Ilyenkor ismét szükség lehet néhány erős marketingszövegre.

Mitől lesznek igazán ütősek a marketing szövegek?

A szövegírónak legalább 70%-os sikerrel el kell tudni adni a terméket, szolgáltatást.

A marketing szövegek írásakor mindig törekedni kell arra, hogy felkeltsük a figyelmet, és az utolsó mondatig fenntartsuk. Erre többféle technika is létezik (pl. storytelling), melyek alkalmazásával elérhetjük, hogy az érdeklődők végigolvassák a szövegeinket, függetlenül attól, hogy azok milyen hosszúak.

Fontos, hogy írásainkkal pozitív érzelmeket keltsünk az olvasókban. Az írásokban szereplő információáradat rendszerint egy egységes halmazzá formálódik bennük, amit aszerint értékelnek, hogy összességében milyen hatást váltott ki belőlük.

Emellett ki kell hangsúlyozni, hogy a termékek, szolgáltatások milyen előnyöket nyújtanak számukra, és pontosan milyen problémákra kínálnak megoldást. A szövegírónak tisztában kell lennie azzal, hogy a célközönségnek milyen igényei, elvárásai vannak.