Kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás

A kulcsszóterv összeállítása az optimalizált szövegírás alapja. A releváns kulcsszavak kiválasztása során érdemes figyelembe venni a mutatószámokat, például a havi Google keresések gyakoriságát, változását.

De persze még sok minden másra is érdemes odafigyelni…

“Brainstorming”, a kulcsszókutatás első lépése

A tényleges kulcsszókutatás előtt megéri ötletelésbe fogni, és összeírni minden olyan kifejezést, ami a weboldal témájához kapcsolódik. Át kell gondolni, hogy a vállalkozás által kínált termékekre, szolgáltatásokra az emberek vajon milyen szavakkal, szókapcsolatokkal keresnek rá a Google-ban.

A „brainstorming” során érdemes a rövidebb szóösszetételekre szorítkozni. A három tagnál hosszabb ötletek rendszerint csekély eredményre vezetnek, így nem érdemes időt, energiát fektetni a használatukba. Minél több kifejezést és legfeljebb három tagból álló szókapcsolatot sikerül összegyűjteni, annál hatékonyabb lesz a kulcsszókutatás.

Ha a kulcsszókutatáshoz nincs több ötlet a tarsolyban

Ha időközben elfogynak az ötletek, akkor a kulcsszótervező eszközök használata nagy segítséget nyújthat. Az interneten ingyenes, illetve fizetős lehetőségek is rendelkezésre állnak, melyek lehetővé teszik a saját kútfőből szerzett kulcsszavak kibővítését.

A kulcsszótervezőkkel sok olyan kifejezést lehet találni, amik talán sosem jutottak volna eszünkbe, pedig remekül összeegyeztethetők a weboldalunk témájával, és jól használhatók a látogatottság növelésére.

Adott esetben azt is meg lehet nézni, hogy a miénkhez hasonló weboldalak mely kulcsszavakat használják, ami szintén sok új ötletet adhat a kulcsszókutatás alkalmával.

Nagyító alatt az összegyűjtött kulcsszavak

Az összegyűjtött kulcsszavakat több szempontból is meg kell vizsgálni, hogy kiderüljön, érdemes-e használni őket a keresőoptimalizált szövegírás során, vagy jobb, ha még időben kiejtjük őket a rostán. Nem csak a keresések gyakoriságát, hanem azok változását és eredményét is érdemes figyelembe venni a kulcsszóterv összeállítása előtt.

Gyakoriság

A kulcsszótervező eszközök nem csak arra jók, hogy plusz ötletekkel lássanak el, adott esetben ugyanis azt is megmutatják, hogy melyik kifejezésre hányan keresnek rá a Google-ban havi szinten.

Trendek

A kulcsszókutatás hatékonyságának növelése érdekében a Google Trends-ben érdemes megvizsgálni, hogy az adott kifejezések, szókapcsolatok keresési gyakorisága az évek távlatában hogyan változott.

Eredmény

Mindezek mellett az is nagyon fontos, hogy az összegyűjtött kulcsszavak, miután beírtuk őket a Google keresőbe, olyan weboldalakat listázzanak ki, melyek a témájukat illetően hasonlók a miénkhez.

A „long tail” kulcsszavakat kár lenne alábecsülni

Azt gondolhatnánk, hogy a kulcsszótervben csak azokat a kifejezéseket érdemes szerepeltetni, amelyek esetében a legnagyobb a keresési gyakoriság. Ezek rendszerint egy vagy legfeljebb két tagból álló szavak, melyekből nincs sok, viszont a konkurens oldalak is jellemzően ezeket használják a keresőoptimalizált szövegírás során. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy óriási a „verseny”, és ha csak ezeket a kifejezéseket használjuk a weboldal szövegeiben, akkor nehéz jól szerepelni a Google találati listájában.

Itt jönnek képbe az ún. long tail kulcsszavak, vagyis azok a kifejezések, melyekre ugyan jóval kevesebb találat érkezik, de mivel nagyon sok van belőlük, ezért összességében ezek is nagyot lendíthetnek a weboldal forgalmán. Bár az elnevezés alapvetően nincs összefüggésben a szavak hosszával, mégis megfigyelhető, hogy a két vagy három tagú, tehát a hosszabb kifejezések azok, melyek long tail kulcsszavaknak minősülnek.

Mi a helyzet a specifikus kifejezésekkel?

A kulcsszókutatás végeredményben akkor sikeres, ha a felhasználók nem csak rákattintanak a honlapra, és körülnéznek, hanem megvásárolják az ott kínált terméket vagy igénybe veszik a szolgáltatást. Az általános, nagy forgalmat generáló, rendszerint egy tagú kifejezésekkel sok olyan látogatót vonzhatunk az oldalra, akik nem azt keresik, amit kínálunk számukra.

A kulcsszóterv összeállításakor érdemes célpontba venni azokat a látogatókat is, akik a keresések alkalmával precízebben körülhatárolják, hogy mit keresnek, és ennek eredményeképpen nagyobb eséllyel döntenek a vásárlás, rendelés mellett, mint azok, akik csak véletlenszerűen kattintanak a weboldalra. Ezt a specifikus szavak, szóösszetételek használatával lehet elérni.

Ha még többet szeretnél megtudni a kulcsszókutatásról, akkor kattints a blogra.