Hírlevelek

Hírlevelek már 750 Ft-tól a Szövegműhelyben…

Tudj meg többet a hírlevelekről:
Kizárólag a legfontosabb információk

A hírlevelek rendszerint rövidebb, kb. 500-1500 karakteres szövegek. A terjedelemre érdemes odafigyelni, hiszen a feliratkozóknak nem biztos, hogy van idejük, kedvük hosszas üzeneteket olvasgatni.

A szövegek hosszúságát könnyen le lehet kurdítani, ha linkekkel ellátott képeket, kiemeléseket helyezünk a tartalomba. Ha az olvasót érdekli a téma, akkor kattintani fog a bővebb információért.

A kulcsszavak útmutatóként szolgálnak

A hírlevelek írásakor kevésbé kell figyelni a kulcsszavakra, hiszen szinte elkerülhetetlenül használjuk azokat, amik közvetlenül kapcsolódnak a mondandónkhoz.

A kulcsszavak jelen esetben egyfajta útmutatóként szolgálnak. Egyrészt megerősítenek abban, hogy a biztosan megfelelő embereknek címezzük az üzeneteket, másrészt pedig segítenek, hogy a témánál maradjunk.

A hírlevél leiratkozás csak egy kattintás

A hírlevelek a feliratkozók e-mail postaládájába kerülnek. Mivel sokszor el is feledkeznek arról, hogy kérték az üzeneteket, ezért meglepetésként érheti őket.

Ha a tartalom túl hosszú, vagy sok érdektelen, mellékes információt szolgáltatnak az olvasók számára, akkor egy kattintás, és máris “elvesztettük” őket.

Éppen emiatt nem csak a tartalomra vagy a terjedelemre kell odafigyelni, hanem az optimális rendszerességre is. Senki sem szeretne minden reggel arra ébredni, hogy már megint hírlevelet kapott.

Hatékonyan támogatják a marketinget

Az értékes információkat tartalmazó, rövid és megfelelő rendszerességgel kiküldött hírlevelek kétségkívül hatékonyan támogatják a vállalkozás marketingtevékenységét. Az üzenetekkel könnyen elérhetővé válnak azok az emberek, akik egyszer már érdeklődést mutattak a cég által kínált termékek, szolgáltatások iránt.

Egyfajta csatornaként működnek a kereslet és a kínálat között. Szinte bármiről tájékoztathatjuk őket, például a legfontosabb hírekről, aktualitásokról, vagy a soron következő újdonságokról. Az akciós ajánlatokkal, nyereményjátékokkal pedig ellenállhatatlanul vásárlásra csábíthatjuk őket.

A hírleveleknek van még egy fontos szerepük. Mivel rendszeresen az emberek szeme elé “viszik” az adott cég, márka nevét, jelentős mértékben növelik a márkatudatosságot. Nem véletlen, hogy a brandépítés egyik fontos része az átgondolt, tudatosan megtervezett hírlevélkampány.

Mi kell ahhoz, hogy a hírlevelek elérjék a kívánt hatást?

A szövegírónak 3 mondattal is meg kell tudni ragadni az olvasó figyelmét.

A hírlevélírás nehézségei abból adódnak, hogy röviden kell fogalmazni, mégis el kell érni, hogy az olvasókat aktivitásra (pl. vásárlás, kapcsolatfelvétel, nyereményjátékban való részvétel stb.) ösztönözzük. Néhány mondatból ki kell, hogy derüljön a megkeresés pontos célja, ugyanakkor nem szabad hagyni, hogy az üzenet egyszerű reklámszöveggé redukálódjon.

A hírlevél tartalmának hasznosnak kell lennie az olvasók számára, különben könnyen megeshet, hogy a leiratkozás mellett döntenek. A szövegírónak ismernie kell a vállalkozás célközönségét, hogy tudja, milyen tartalom vált ki belőlük pozitív reakciót. Éppen emiatt az üzeneteket az ún. Buyer Persona-knak, azaz a “mintavásárlóknak” kell címezni.

Nem elég, ha a hírlevelek rövid és hasznos információkat tartalmaznak. Arra is oda kell figyelni, hogy a tartalom kreatív legyen, különben a rendszeresen érkező üzenetek unalmassá válhatnak az olvasók számára.