Mennyi időt vesz el a szövegírás?

Mennyi időt vesz el a szövegírás?

Vállalkozóként bizonyára szűkös időbeosztással rendelkezel, hiszen mindent kézben kell tartanod annak érdekében, hogy az értékesítés flottul menjen. Ha úgy döntenél, hogy a szövegírást is te magad csinálod, akkor az bizony sok időt elvenne a hétköznapjaidból – és talán a hétvégéidből is.

A kutatómunka néha több idő, mint maga az írás

Ott van például a szövegírást megelőző kutatómunka. Bármennyire egyszerű témáról is van szó, mindig utánaolvasást igényel, hogy a szövegek kellőképpen informatívak legyenek. Még a legtapasztaltabb szövegírók sem kizárólag a saját tapasztalataikból, tudásukból merítenek.

Mielőtt nekiállnak a tényleges szövegalkotásnak, átolvasnak néhány olyan cikket, blogbejegyzést, melyek ugyanarra a témára vagy kulcsszóra készültek. Belenéznek a konkurens oldalakba is, hogy ott milyen tartalom várja a látogatókat, adott esetben pedig szakmai jellegű plublikációkból, offline anyagokból és a saját jegyzeteikből is inspirálódnak.

Fogalmazás, írás, átolvasás, hibajavítás

A fogalmazás szintén nem két perc, feltéve persze, ha minőségi tartalmat szeretnél gyártani, és azt akarod, hogy olvasmányos, élvezhető szövegek kerüljenek a weboldaladra.

Az utolsó írásjel leütése után érdemes az egészet még egyszer átolvasni, sokszor ugyanis akkor ütközik ki egy-két helyesírási vagy fogalmazási hiba, amik nagymértékben lerontanák a szöveg élvezeti értékét.

Nem csak írni, tervezni is kell

Ha keresőbarát weboldalra gyúrsz, akkor csakis a keresőoptimalizált szövegírás jöhet szóba, ami a megfelelő kulcsszavak felkutatásával, összegyűjtésével kezdődik. A SEO cikkírás az után kezdődhet el, hogy összeállítottad a kulcsszótervet, hiszen anélkül a semmibe vezető vakvágányon haladnál.

Az sem árt, ha időközben egy tartalomtervet is készítesz. Ez lényegében azt jelenti, hogy hónapokra előre kitalálod, hogy milyen témájú blogbejegyzéseket fogsz készíteni, és azokat mikor fogod publikálni. Ezzel nagymértékben megkönnyítheted a munkádat, hiszen a későbbiekben már nem kell agyalnod a témákon, címeken.

Mi a helyzet a képekkel?

Ha a weboldaladat kellőképpen vonzóvá szeretnéd tenni, akkor a szövegeidhez passzoló, jogtiszta képeket is kell keresned. Ez ugyan végtelenül egyszerű feladatnak tűnik, de az igazság az, hogy sokszor nehéz rálelni azokra a fotókra, amik stílusban és témában is passzolnak az írásokhoz.

Sok ingyenes és fizetős képmegosztó oldal is rendelkezésre áll. A nézelődés, válogatás akár több, mint negyed óráig is eltarthat, míg végül sikerül olyan illusztrációt találni, amivel elégedett vagy – és akkor még nem méretezted át.

Jó lesz az úgy is! Vagy mégsem?

Ha rövidre szerettem volna zárni a címben szereplő kérdést, akkor azt válaszoltam volna, hogy a szövegírás sok idő. Nem azért, mert egy akármilyen, 1000-1500 karakter hosszú szöveget nem lehet összedobni 10-15 perc alatt, hanem azért, mert vállalkozóként te nem akármilyen szövegekre vágysz.

A minőségi tartalomgyártás egy komplex feladat, ami a tudatos, átgondolt tervezőmunka eredménye. Éppen ezért nem szabad összecsapni, és “jó lesz úgy is” hozzáállással megjelentetni olyan írásokat, melyek tele vannak hibákkal, töltelékszavakkal, ellentmondásokkal, a látogatók szempontjából érdektelen információkkal.

Itt jön képbe a szövegíró

Persze az is érthető, ha nem akarsz a laptopoddal aludni, és még éjjel is azon gondolkodni, hogyan kommunikálj a weboldaladon az ügyfeleid, vásárlóid felé. Nem véletlen, hogy sokan úgy döntenek, kiadják a kezükből a feladatot, és felkérnek egy szövegírót, hogy vegye le az írás terhét a vállukról.

Viszonyításképp azért néhány gyakorlatból vett adatot is írok, hogy tisztább képet kapj a szövegírás időtartamáról:

Egy 3000 karakteres blogbejegyzés (kb. 500 szó), ami hozzávetőleg egy A4-es oldalnyi szövegnek felel meg, akár 3 órát is igénybe vehet kutatómunkával, forráskereséssel együtt.

Az írás nem idő kérdése…

A weboldalakon ideális esetben minden héten megjelenik 1 vagy 2 db ilyen hosszúságú blogbejegyzés. Ez azt jelenti, hogy hetente legalább 3-6 órát kell ráfordítanod a szövegírásra, ha tartani akarod az ütemet.

…és nem is kedv kérdése

Ez lehet, hogy nem tűnik soknak, de ha azt szeretnéd, hogy folyamatos legyen a tartalomgyártás, akkor olyankor is írnod kell, amikor ezer más dolgod van. Olyankor is, amikor semmi kedved hozzá, amikor semmi nem jut eszedbe, vagy amikor hiányos, szűkös forrásból kell építkezned.

Ha a nehézségek ellenére úgy döntesz, hogy kipróbálod magad, akkor figyelmedbe ajánlom a blog menüpontot, ahol összeszedem, hogy a munkám során én mire szoktam odafigyelni.




Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük