Az internetes kulcsszókeresők használata

Az internetes kulcsszókeresők használata

Ha keresőbarát szövegeket szeretnénk írni a weboldalunkra, akkor fontos, hogy meghatározzuk a legfontosabb kulcsszavakat. Az első néhány valószínűleg kapásból eszünkbe jut, de aztán nagy segítséget jelenthet a kulcsszókeresők használata.  

Ötletelés mesterfokon 

Először a brainstorminggal érdemes kezdeni, hiszen valószínűleg jó néhány kulcsszó magadtól is eszedbe jut, ha gondolkodsz rajta egy kicsit. Értelemszerűen olyan kifejezéseket kell összegyűjteni, melyek a leginkább kapcsolódnak a tevékenységedhez, illetve az általad kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz. 

A kezdeti lendületet általában egy kis megtorpanás követi. Ilyenkor remek ötlet átgörgetni a konkurens oldalakat, és az ott szereplő cikkek alapján feltérképezni, hogy ők milyen kulcsszavakra gyúrnak. Ha azokkal is gazdagítod a listádat, akkor jó pár értékes kulcsszó birtokába kerülsz. 

Jöhetnek a kulcsszókeresők! 

Az interneten nagyon sok kulcsszókereső áll rendelkezésre, melyek között vannak ingyenes, illetve fizetős változatok is. Ez utóbbiak abban különböznek, hogy a díj kifizetése ellenében a kulcsszavakkal kapcsolatban több mutatószámra engednek rálátást. Ez nyilván elemzéskor egy lényeges szempont, a kulcsszólista gyarapítása során viszont nincs különösebb jelentősége. 

Google Adwords 

Az egyik legnépszerűbb kulcsszókereső egyértelműen a Google saját fejlesztésű szoftvere, ami a termékek, szolgáltatások hirdetésére lett kifejlesztve. Többek között egy kulcsszótervező alkalmazás is beépítésre került, amit ingyenesen lehet használni függetlenül attól, hogy igényt tartasz-e a hirdetésekre, vagy sem. 

A Google Adwords használatával 20-30 db kulcsszót biztosan össze tudsz szedni, melyek között jó néhány olyan is fog szerepelni, amik alapból nem biztos, hogy eszedbe jutottak volna. Egyetlen hátránya, hogy az ingyenes felület csak minimális adatokat mutat a keresési statisztikákból.  

Ubersuggest 

Az Ubersuggest egy szintén nagyon hasznos kulcsszókereső, aminek az alapfunkcióihoz ingyenesen hozzá lehet jutni. Ha beírod egyesével az összegyűjtött kulcsszavaidat, akkor szépen kiegészíti azokat, ezzel egy csomó plusz ötletet adva. 

Nagy előnye a Google Adwords-höz képest, hogy sokkal részletesen információkat mutat a kulcsszavakról. Megtudhatod például, hogy egy kifejezésre havonta átlagosan hányan keresnek rá, de akár az általad választott weboldalak kulcsszóelemzésére is lehetőség nyílik. 

Keyword Tool 

A Keyword Tool nagyon hasonló az előbb említett kulcsszókeresőhöz. Mivel más sorrendbe rendezi a kulcsszavakat, és adott esetben olyanokat is feldob, amiket az Ubersuggest nem, ezért innen is sok szuper ötletet tudsz gyűjteni. 

Egyetlen hátránya, hogy az ingyenes verzióban csak a javaslatokat lehet látni, a keresések gyakoriságát, illetve az egyéb mutatószámokat nem. Ettől függetlenül ezt is érdemes használni, hiszen a találatokkal kiegészítheted, tökéletesítheted a kulcsszólistádat. 

A Google autocomplete is segít 

Nem kifejezetten kulcsszókereső, de az ötletelés fázisában nagy segítséget nyújthat a Google automatikus kiegészítő rendszere. Amikor beírsz a keresőbe egy kifejezést, akkor azt kiegészítve keresési javaslatokat dob fel számodra. Mivel a kiegészítés a keresések gyakorisága alapján történik, ezért azokat is bátran beleveheted a kulcsszólistádba. 

Az autocomplete használata segít, hogy több szóból álló kifejezéseket is találj, melyek relevánsak a weboldaladdal, illetve a vállalkozásod tevékenységével. Ezek rendszerint az ún. long tail kulcsszavak, amikre ugyan kevesebben keresnek átlagosan, összességében sokkal nagyobb forgalmat tudnak generálni, mint a főkulcsszavak. 

Jól jönnének a kulcsszavak a weboldaladra, de nem tudsz időt szakítani a kulcsszókeresésre? Rá se ránts, hiszen bármikor kiadhatod a kezedből a munkát – például nekem! Ha felveszed velem a kapcsolatot, akkor 1-2 munkanapon belül le tudjuk egyeztetni a részleteket. 



Related Posts

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

Nem túlzás azt állítani, hogy a keresőoptimalizálás lényegében egyidős az internet létezésével. Ahogy lehetőség nyílt a világhálón a szörfölésre, szinte azonnal elszaporodtak a weboldalak és ezzel egyidejűleg megjelentek a keresőmotorok is.

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Ha rákeresel egy szóra a Google-ban, akkor szép hosszú lesz a weboldalakat egymás után felsorakoztató lista. Vállalkozóként érdemes elgondolkodnod azon, hogy a kereső mi alapján rangsorolja a honlapokat, hiszen nyilván te is szeretnél az elsők között lenni.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük