A keresőoptimalizálás múltja és jelene

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

Nem túlzás azt állítani, hogy a keresőoptimalizálás lényegében egyidős az internet létezésével. Ahogy lehetőség nyílt a világhálón a szörfölésre, szinte azonnal elszaporodtak a weboldalak és ezzel egyidejűleg megjelentek a keresőmotorok is.

Amikor csak a kulcsszavak és a linkek számítottak

Bár nehéz elképzelni, de a 90-es években egészen másképp működött az internet.

1998-ban, amikor Larry Page és Sergey Brin megalapították a Google-t, akkor jóval kevesebb és egyszerűbb algoritmussal térképezték fel a weboldalakat. Szinte kizárólag a kulcsszavak, illetve az oldalra mutató linkek száma határozta meg, hogy a keresőmotor mely honlapokat sorolja előre.

A weboldaltulajdonosokat már akkor is foglalkoztatta a gondolat, hogy miként lehetne a találati lista élére kerülni. Hamar rájöttek, hogy ha telepakolják a szövegeket a releváns kifejezésekkel, és elkezdenek az oldalra mutató linkeket gyártani, akkor hamar kijátszhatják az algoritmusokat.

Ez azonban se a felhasználóknak, sem pedig a Google-nak nem kedvezett, hiszen az olcsó sikerre hajtó vállalkozók honlapjai kezdték elárasztani az internetet. Mivel a tartalom minősége nem volt szempont a rangsoroláskor, ezért olyan weboldalak is előre kerülhettek, melyek olvashatatlanok voltak a rengeteg kulcsszótól.

A keresőoptimalizálás kezdetben gyerekcipőben járt, ami a korai algoritmusok egyszerűségéből adódott.

Csak idő kérdése volt az algoritmusok fejlesztése

A keresési nehézségek ellenére a 2000-es évek elején a Google-nak sikerült elnyernie az emberek bizalmát. Az alapítók már a kezdetektől fogva a felhasználói élmény minőségében látták a siker kulcsát. Jól tudták, hogy az internetezők csak akkor fogják a keresőt használni, ha gyors és releváns találatokat ad számukra.

Éppen ezért egyértelmű volt, hogy előbb vagy utóbb fellépnek a kulcsszózsúfolás és linkgyártás nagymesterei ellen.

Ez így is történt, amikor a Google válaszként bevezette a Florida algoritmust. Ennek hatására sok olyan weboldal került hátrébb a sorban, amik addig stabilan őrizték a helyüket. Természetesen ez nem kis felháborodást keltett, de végső soron a felhasználóknak kedvezett a változás.

A Google fejlődésével a keresőoptimalizálás terén is időszerűvé váltak a változások.

Egyre nagyobb hangsúly helyeződött a minőségre

Mivel a kulcsszóhalmozásért és az indokolatlan mennyiségű linkgyártásért már büntetés is járt, ezért a világhálóról szép lassan eltűntek azok a honlapok, amik csak ezeknek köszönhették az előkelő helyezésüket. Ezzel egyidejűleg a weboldal tulajdonosok egyre nagyobb figyelmet fordítottak arra, hogy honlapjukon minőségi tartalom várja a látogatókat.

Onnantól kezdve a Google frissítések és az új algoritmusok – például Caffeine, Panda, Pingvin – bevezetése egyre gyakoribbá vált. Az évek során a keresőmotor működése annyira bonyolult lett, hogy a weboldal tulajdonosoknak legfeljebb csak elképzeléseik lehetnek a rendszer egészéről.

Időközben a keresőoptimalizálás is felvette a fejlődés ütemét, és egy rendkívül szerteágazó szakterületté nőtte ki magát.

És így kezdődött el a SEO szakemberek kora

Már nem az a cél, hogy minőségtől és relevanciától függetlenül hogyan lehetne előrébb juttatni a weboldalakat a sorban. Már sokkal inkább arról van szó, hogy a keresésekre valóban releváns oldalak versenyelőnyt akarnak szerezni a SEO által.

Mivel a modern keresőoptimalizálási eszközök használata nem befolyásolja a felhasználói élményt, ezért a Google nem tiltja azok alkalmazását. Ennek köszönhetően a piacon megjelentek a SEO szakemberek, akik segítenek a weboldal tulajdonosoknak a jobb helyezés elérésében.

A keresőoptimalizálás napjainkban már nem csak egy lehetőség, hanem egy nélkülözhetetlen marketingeszköz.

Ha szeretnél keresőbarát tartalmat rendelni a weboldaladra, akkor bátran vedd fel velem a kapcsolatot, és derítsük ki, hogy tudok-e segíteni!



Related Posts

Az internetes kulcsszókeresők használata

Az internetes kulcsszókeresők használata

Ha keresőbarát szövegeket szeretnénk írni a weboldalunkra, akkor fontos, hogy meghatározzuk a legfontosabb kulcsszavakat. Az első néhány valószínűleg kapásból eszünkbe jut, de aztán nagy segítséget jelenthet a kulcsszókeresők használata.

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Ha rákeresel egy szóra a Google-ban, akkor szép hosszú lesz a weboldalakat egymás után felsorakoztató lista. Vállalkozóként érdemes elgondolkodnod azon, hogy a kereső mi alapján rangsorolja a honlapokat, hiszen nyilván te is szeretnél az elsők között lenni.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük