Google hirdetés vs. organikus találat

Google hirdetés vs. organikus találat

Vállalkozóként rengeteg lehetőség áll a rendelkezésünkre, ha gyorsabban és hatékonyabban szeretnénk elérni a vásárlóinkat, ügyfeleinket az interneten. Ezúttal az organikus találatokat és a fizetett Google hirdetéseket vesszük nagyító alá.

Mi a legfőbb különbség?

Ha rákeresünk valamire a Google-ban, akkor az első találatok között jellemzően a fizetett Google hirdetések szerepelnek. Az organikus találatok csak utánuk következnek a sorban.

Mint, ahogy az elnevezésben is benne van, a Google hirdetésekért fizetni kell. Aki ki tudja perkálni az adott összeget a büdzséből, annak nyert ügye van. Keresőoptimalizálás ide, keresőoptimalizálás oda, azok a weboldalak minden esetben a találati lista élén fognak szerepelni.

Ezzel szemben az organikus találatok szinte teljesen ingyen reklámot jelentenek. Azért csak szinte, mert a keresőoptimalizálást sok esetben nem a vállalkozó maga végzi el, hanem kiadja a munkát. A SEO szakértők, szövegírók, programozók segítségét pedig meg kell fizetni.

A fizetett hirdetések nem mindig érnek célba

Ha valaki ki tudja fizetni a hirdetés díját, akkor könnyen a Google találati lista élére kerülhet. Ez azonban azt jelenti, hogy olyan weboldalak is megjelenhetnek az első néhány helyen, melyek valójában nem a legrelevánsabb tartalmat szolgáltatják. Tehát a felhasználók nem biztos, hogy megtalálják, amit keresnek.

Az organikus találatok esetében viszont a Google bonyolult algoritmusokkal végzi el a weboldalak elemzését. Ennek eredményeképpen azokat a honlapokat rangsorolja előre, ahol a látogatók nagy eséllyel elégedettek lesznek a tartalommal, és megtalálják azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amikre szükségük van.

Sokan a fizetett hirdetéseket alapból átfutják, és csak az organikus találatok között szereplő weboldalakat nézik meg, mert azokat megbízhatóbbnak tartják. A díj ellenében szolgáltatott reklámok tehát nem minden esetben bizonyulnak ideális választásnak. Ha például hosszabb távú célokat tűzünk ki, akkor nem érdemes kizárólag azokra alapozni.

Az organikus találatok és a keresőoptimalizálás

Mivel a fizetett hirdetések esetében az elért eredmények rendszerint nincsenek arányban a kifizetett összeggel, ezért érdemes inkább az organikus találatokra gyúrni. Egyrészt azért, mert ha a weboldalunkat adott kulcsszavak tekintetében relevánsnak minősíti a Google, akkor jóval olcsóbban megússzuk a marketinget. Másrészt pedig azért, mert sokkal nagyobb bizalmat építhetünk ki a vásárlókkal, ügyfelekkel.

Ahhoz viszont, hogy az organikus találatok élmezőnyébe kerüljünk, elengedhetetlen, hogy keresőbaráttá tegyük a honlapunkat. A keresőoptimalizálás egy rendkívül szerteágazó szakterületté nőtte ki magát az elmúlt években, de az egyik legfontosabb része még mindig a megfelelő kulcsszavakra gyártott, folyamatos tartalomírás.

Az optimalizált szövegírás segít előrébb jutni a sorban

Tény, hogy 100%-osan nem ismerhetjük a Google algoritmusait. Azt azonban tudjuk róluk, hogy a weboldalak elemzése, feltérképezése során a kulcsszavak sűrűsége, a szövegek minősége és a tartalom mennyisége nagyon sokat nyom a latba. Ezeket tehát nekünk is figyelembe kell venni, amikor a weboldalunk szövegezésére vállalkozunk.

Elsőként a megfelelő kulcsszavakat kell megtalálnunk, amik a szövegírás alapjául szolgálnak. A bejegyzések, cikkek írásakor folyamatosan szem előtt kell tartanunk az ideális kulcsszósűrűséget úgy, hogy közben a szövegek élvezhetőségén ne essen csorba.

Mivel a folyamatosan frissülő tartalom is elősegíti a jobb helyezést, ezért a szövegírásra rendszeresen időt kell szakítani. Az érdekes, hasznos tartalom, ami magában foglalja a releváns kifejezéseket, idővel garantált eredményeket hoz.

Ha nem érzel késztetést az írásra, a weboldaladra viszont jól jönne néhány blogbejegyzés, akkor én tudok segíteni. Vedd fel velem a kapcsolatot, hogy megbeszélhessük a részleteket!




Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük