Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

Ha rákeresel egy szóra a Google-ban, akkor szép hosszú lesz a weboldalakat egymás után felsorakoztató lista. Vállalkozóként érdemes elgondolkodnod azon, hogy a kereső mi alapján rangsorolja a honlapokat, hiszen nyilván te is szeretnél az elsők között lenni.

Google, a keresők királya

Ha fellépünk az internetre, akkor szinte biztos, hogy használunk valamilyen keresőmotort. Bár több lehetőség is rendelkezésre áll, például a Bing vagy a Yahoo, de hazánkban egyértelműen a Google vezeti az élmezőnyt.

Az internethasználók közel 98-99%-a használja, és csak a maradék 1-2% veszi igénybe a többi keresőt.

Mivel ennyire szélsőségesek az arányok, ezért szinte felesleges a többi keresőszolgáltatóval foglalkozni. Ha azt szeretnénk, hogy a weboldalunkra átlagosan több látogató érkezzen, akkor a Google titkát kell megfejtenünk.

Akkor most jöjjön a fekete leves!

Állítólag a Google több, mint 200 tényezőt vesz figyelembe a találati lista sorrendjének kialakításakor.

Azt azért már most leszögezhetjük, hogy minden feltételnek úgysem tudunk megfelelni.

A Google ún. algoritmusok segítségével térképezi fel a weboldalakat, amiket napjában többször is frissít. Ráadásul időnként teljesen újakat is bevezet, hogy még pontosabb találatot adjon a felhasználóknak – és persze, hogy megakadályozza az algoritmusok kijátszását.

Az algoritmusok működését senki sem ismeri 100%-osan.

Mivel folyamatosan frissítik a meglévőket, és rendszeresen alkalmaznak újakat, ezért nem is az a cél, hogy mindent tudjunk róluk. Az alapvető rangsorolási tényezőkkel viszont tisztában kell lennünk. Ezek sok esetben egyszerű, kézenfekvő dolgok, melyek csak egy kis odafigyelést és alapszintű informatikai tudást igényelnek.

Nem mondja meg a tutit, csak tanácsokat ad

A Google-nak az az érdeke, hogy a lehető legpontosabb találatokat adja a felhasználóknak, hiszen ennek köszönheti a piacvezető helyzetét. Éppen ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy az algoritmusok pontos működésére ne derüljön fény. Ezt ugyanis sokan kihasználnák, aminek eredményeként nem biztos, hogy a legmegfelelőbb weboldalak kerülnének a találati lista élére.

Ennek ellenére azért a Google ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnunk, ha jó helyezést szeretnénk elérni a weboldalunkkal.

Most jöjjenek a legfontosabb, szövegírással kapcsolatos szempontok a teljesség igénye nélkül:

Kulcsszavak

Az első helyen kétségkívül a kulcsszavak állnak. A Google akkor minősíti hasznosnak a weboldal tartalmát, ha a szövegekben kellő mennyiségben megjelennek a releváns kifejezések.

Tartalom

A Google felismeri, ha a keresőmotornak, nem pedig a látogatóknak írjuk a tartalmat. Éppen ezért a kulcsszavak használata mellett a szövegek minőségére is érdemes figyelmet fordítanunk.

Egyediség

A címek, alcímek, paragrafusok esetében is egyediségre kell törekedni. A Google azonnal kiszúrja a másolt tartalmat, ami miatt negatívan értékeli a honlapot.

Tagolás

Nem csak a tartalom minősége számít, hanem a tagolása is. Átlátható, hierarchikus felépítésre kell törekedni, ami azt jelenti, hogy a főcím alatt különböző szintű alcímeket is érdemes használni.

Frissítés

A Google azt is figyeli, hogy milyen gyakran kerül fel friss tartalom a honlapra. A látogatók előnyben részesítik azokat a weboldalakat, ahol mindig friss cikkek, bejegyzések várják őket.

A közösségi média is sokat nyom a latba

Végül, de nem utolsó sorban a közösségi médiát is meg kell említenünk. A keresőmotor többek között azt is vizsgálja, hogy egy szöveg hány lájkot, megosztást kap például a Facebook-on, az Instagram-on, vagy a Twitter-en. A weboldal minél nagyobb aktivitást vált ki a felhasználókból, annál előrébb kerül a rangsorban.

Kiadnád a kezedből a keresőoptimalizált szövegírást? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot, hátha neked is tudok segíteni!



Related Posts

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

Nem túlzás azt állítani, hogy a keresőoptimalizálás lényegében egyidős az internet létezésével. Ahogy lehetőség nyílt a világhálón a szörfölésre, szinte azonnal elszaporodtak a weboldalak és ezzel egyidejűleg megjelentek a keresőmotorok is.

Az internetes kulcsszókeresők használata

Az internetes kulcsszókeresők használata

Ha keresőbarát szövegeket szeretnénk írni a weboldalunkra, akkor fontos, hogy meghatározzuk a legfontosabb kulcsszavakat. Az első néhány valószínűleg kapásból eszünkbe jut, de aztán nagy segítséget jelenthet a kulcsszókeresők használata.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük