Útmutató a kulcsszavak elhelyezéséhez

Útmutató a kulcsszavak elhelyezéséhez

A kutatómunka során felderítjük, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavak, amiket érdemes belefogalmaznunk az írásainkba. Aztán már csak azt kell kitalálnunk, hogy hol szerepeltetjük őket. Erre jó pár szabály vonatkozik, amikkel jó, ha tisztában vagyunk.

Korábban a kulcsszósűrűség fontosságát boncolgattuk, most pedig megnézzük, hogy milyen előírásokat kell ismernünk a kulcsszavak elhelyezésére vonatkozóan.

A szabályokat nem kell véresen komolyan venni

Sok helyen szabályokat fogalmaznak meg a kulcsszavak elhelyezését illetőn, de ezekre inkább útmutatóként érdemes tekinteni. Nem minden esetben van ugyanis lehetőség arra, hogy hiánytalanul megfeleljünk az alapelveknek, és az írásainkkal beálljunk a sorba.

Ettől függetlenül jó, ha tisztában vagyunk azzal, ami a nagy könyvben meg van írva, mert így mindig tudni fogjuk, hogy mire törekedjünk. Mivel mégiscsak keresőoptimalizált szövegírásról beszélünk, ezért elengedhetetlen, hogy ahol csak tudjuk, fogalmazzuk bele a szövegekbe a kulcsszavakat.

Ahol indokoltnak látjuk, ott nyugodtan használhatjuk a kulcsszavakat

A keresőoptimalizálással foglalkozó guruk azt javasolják, hogy a főcímben, az alcímekben, a képek nevében, a title-ban, a meta leírásban, valamint a bejegyzésre mutató linkekben is szerepeltessük a kulcsszavakat.

Ez az elmélet, amit sokszor felülír a gyakorlat.

Itt most különösen igaz a mondás, hogy a jóból is megárt a sok. Ha úgy érzed, hogy túl erőltetett lenne mindenhova odabiggyeszteni ugyanazt a kifejezést, akkor ne tedd! Légy kreatív: használj szinonimákat, long tail kulcsszavakat vagy mérsékeld a kulcsszósűrűséget.

Főcím

A főcímben például kifejezetten ajánlatos elhelyezni a releváns kifejezéseket. Egyrészt azért, mert ezzel segítjük a Google munkáját a weboldalunk feltérképezésében, másrészt pedig azért, mert az olvasók felé is egyértelműen jelezzük, miről fog szólni a bejegyzés.

URL cím

Ha a főoldal címben benne van a kulcsszó, akkor nagy valószínűséggel az URL címben is visszaköszön majd. Azért sosem árt ránézni egyszer, mert ha időközben lemódosítod a címet, akkor az URL cím nem biztos, hogy automatikusan leköveti majd.

Bevezetés

A bevezetésbe szintén érdemes beletenni a kulcsszót. Egyrész, mert mégiscsak arról írunk majd a továbbiakban. Másrészt meg, sok helyen csak az első bekezdés 1-2 sora jelenik meg – pl. blog menüpont, oldalsáv, Facebook bejegyzés stb. – és, ha nem szerepel a kulcsszó, akkor esélyes, hogy a Google számára „láthatatlan” lesz az oldalunk azokon a felületeken.

Alcímek

Általában itt kezd forrósodni a billentyűzet a kezünk alatt. Ha a kulcsszavakat már szerepeltettük a főcímben és a bevezetésben, akkor nehéz úgy beletenni őket az alcímekbe, hogy ne tűnjön halmozásnak. Ha nagyon soknak érezzük, inkább csak a többi bekezdésben használjuk őket.

Képek neve

Itt most nem a képleírásról beszélünk, hanem a kép névéről, amit a gépeden látsz, mielőtt feltöltenéd az internetre. Mivel a képneveket a Google „látja”, az olvasók viszont nem, ezért érdemes kihasználni a lehetőséget, és ott is szerepeltetni a kulcsszavakat.

Title és meta leírás

Ha Wordpress-t használsz, és van SEO bővítményed, akkor a címet és a kivonatot szabadon átírhatod. A title lényegében a főcím, vagy annak egy része, így abba nagy valószínűséggel belekerül a kulcsszó. A meta leírást pedig jellemzően a bevezetőből képezzük, tehát minden bizonnyal onnan sem fog hiányozni.

Linkek

A szövegekbe érdemes linkeket tenni, amiken keresztül átvezethetjük az olvasókat egy másik oldalra, vagy bejegyzésre. Ilyenkor érdemes a kulcsszavakra tenni a hivatkozást, hiszen ez is információt szolgáltat a Google-nak arról, hogy „mit talál” azon a felületen.

Minőségi tartalmat szeretnél a honlapodra, de nincs időd a szövegírásra? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot!



Related Posts

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

A keresőoptimalizálás múltja és jelene

Nem túlzás azt állítani, hogy a keresőoptimalizálás lényegében egyidős az internet létezésével. Ahogy lehetőség nyílt a világhálón a szörfölésre, szinte azonnal elszaporodtak a weboldalak és ezzel egyidejűleg megjelentek a keresőmotorok is.

Az internetes kulcsszókeresők használata

Az internetes kulcsszókeresők használata

Ha keresőbarát szövegeket szeretnénk írni a weboldalunkra, akkor fontos, hogy meghatározzuk a legfontosabb kulcsszavakat. Az első néhány valószínűleg kapásból eszünkbe jut, de aztán nagy segítséget jelenthet a kulcsszókeresők használata.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük