Ezt érdemes tudni a kulcsszósűrűségről

Ezt érdemes tudni a kulcsszósűrűségről

Nem véletlen, hogy sokat lehet hallani a kulcsszósűrűség fontosságáról, hiszen nagy szerepe van a keresőoptimalizált szövegírásban. Néhány dolgot azonban nem árt szem előtt tartanunk, ha arra törekszünk, hogy az írásainkkal bevonzzuk a látogatókat.

Mi fán terem a kulcsszósűrűség?

A kulcsszósűrűség tulajdonképpen egy arányszám, ami megmutatja, hogy egy adott kifejezés hányszor szerepel a szövegben. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a szavak száma, valamint a kulcsszavak százalékos aránya adott. A kulcsszavak mennyiségét egy egyszerű százalékszámítással kapjuk meg. Egy 500 szót tartalmazó szöveg esetében a 2%-os kulcsszósűrűség 10 darab kifejezést jelent.

A bűvös határértékek, amik irányt mutatnak

Minden szövegíró más-más kulcsszósűrűséggel dolgozik. Ez legfőképpen abból adódik, hogy nincs kőbe vésve az ideális arányszám, csak egy tól-ig érték van meghatározva. A kulcsszóvizsgáló szoftverek, illetve a témában jártas szakemberek is azt szokták javasolni, hogy próbáljunk 1-3% között maradni. Ezek azok a határértékek, melyek irányt mutatnak a keresőoptimalizált szövegírás során.

Nem csak a mennyiség számít!

Ha kellő mennyiségben használjuk a szövegekben a kulcsszavakat, akkor jó úton vagyunk afelé, hogy a weboldalunk keresőbaráttá váljon. A mennyiség mellett azonban a minőségre is érdemes figyelni. Ez azt jelenti, hogy a kulcsszavak elhelyezésére, ragozására, illetve a szinonimák felkutatására, használatára is időt, energiát kell fordítani.

Kulcsszavak elhelyezése

A kulcsszavak elhelyezése ne a véletlen műve legyen. Törekedjünk rá, hogy a szövegek elején, közepén és végén is megjelenjenek a releváns kifejezések.

Nem árt, ha a kulcsszavak a címben, az alcímekben, a csatolt képek nevében és a meta leírásban is megjelennek, de azért figyeljünk rá, hogy ne halmozzuk őket indokolatlanul.

Senki sem szeretne olyan írásokat olvasni, ahol minden második szó ugyanaz.

Kulcsszavak ragozása

Miután a kulcsszót egyszer ragozatlanul használtuk, utána bátran belefogalmazhatjuk a szövegbe ragozottan is. A Google figyelembe veszi a nyelv sajátosságait, és abban az esetben is felismeri a releváns kifejezéseket, ha azok toldalékot kapnak.

Ez nagy szerencse, hiszen a magyar nyelvben sokszor kell ragoznunk a szavakat ahhoz, hogy kellőképpen ki tudjuk fejezni magunkat.

Arra figyeljünk, hogy a szótő változatlan maradjon.

Szinonimák használata

A szinonimákra is ugyanaz érvényes, mint a ragozott alakokra. A Google felismeri, ha rokon értelmű szavakat használunk, és ugyanolyan értékesnek fogja minősíteni a tartalmat.

A szinonimákkal sokkal olvasmányosabbá tehetjük az írásainkat, és kivédhetjük, hogy minden második vagy harmadik mondatban ugyanazok a szavak szerepeljenek.

Van, ami nem a kulcsszavakon múlik…

Ha stimmel a kulcsszósűrűség, odafigyelünk a szavak elhelyezésére, ragozására, és még a szinonimákat is belefogalmazzuk a szövegekbe, akkor szuper eredményeket érhetünk el.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy mindegy, milyen szövegeket írunk.

Sokan ott hibázzák el a keresőoptimalizálást, hogy a kulcsszósűrűség, illetve a kulcsszavak használatára vonatkozó iránymutatások mellett csak minimális figyelmet fordítanak az írások tartalmára. Ha az általunk készített blogbejegyzések, termékleírások kevés hasznos vagy érdekes információt nyújtanak a látogatók számára, akkor búcsút mondhatunk annak, hogy elnyerjük a szimpátiájukat.

Az egyedi szövegek nyomot hagynak

Ha azt szeretnénk, hogy szívesen olvassák az írásainkat, és később is visszatérjenek az oldalunkra, akkor olyan szövegeket kell írnunk, amik megragadják a figyelmüket. Nem számít, hogy egy csipet humorral, egy érdekes történettel, vagy néhány különleges adattal fűszerezzük-e meg a munkáinkat, a lényeg, hogy – a lehetőségekhez mérten – egy picit kitűnjünk a tömegből, és nyomot hagyjunk az emberekben.

Ha nem tudsz, vagy nem akarsz foglalkozni a szövegírással, akkor vedd fel velem a kapcsolatot – segítek!



Related Posts

Az internetes kulcsszókeresők használata

Az internetes kulcsszókeresők használata

Ha keresőbarát szövegeket szeretnénk írni a weboldalunkra, akkor fontos, hogy meghatározzuk a legfontosabb kulcsszavakat. Az első néhány valószínűleg kapásból eszünkbe jut, de aztán nagy segítséget jelenthet a kulcsszókeresők használata.

Útmutató a kulcsszavak elhelyezéséhez

Útmutató a kulcsszavak elhelyezéséhez

A kutatómunka során felderítjük, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavak, amiket érdemes belefogalmaznunk az írásainkba. Aztán már csak azt kell kitalálnunk, hogy hol szerepeltetjük őket. Erre jó pár szabály vonatkozik, amikkel jó, ha tisztában vagyunk.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük